Sla navigatie over
afbeelding

OV-Klantenbarometer 2019: waardering stijgt door naar 7,8

23 maart 2020

Thema Openbaar vervoer

Thema Wegontwerp en weginrichting

Redactie

De waardering van de reiziger voor het Nederlandse ov is in 2019 opnieuw gestegen. Lees hier de resultaten van de OV-Klantenbarometer.

De OV-Klantenbarometer is het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek in het openbaar vervoer, sinds 2018 ook met het hoofdrailnet en de Friese Waddenveren. Het is nu voor de negentiende keer gehouden. In totaal hebben het afgelopen jaar 107.631 ov-reizigers tijdens 7.240 (inclusief de Friese Waddenveren) de vragenlijst met ruim 30 vragen ingevuld. Het onderzoek is uitgevoerd door Goudappel Coffeng, in opdracht van CROW-KpVV.
 
De NS-reizigers op het hoofdrailnet waarderen hun rit gemiddeld met een 7,8. Zij maken nu voor het tweede jaar onderdeel uit van het onderzoek. Voor het regionale openbaar vervoer (bus, tram, metro, regionale trein en ov over water) is het reizigersoordeel al voor het negentiende jaar gemeten. Hier stijgt de waardering voor het achtste jaar op rij, nu naar een 7,9.
 
 
Totaaloordeel over het regionale openbaar vervoer stijgt voor de achtste maal op rij.
 
Bekijk hier alle onderzoeksresultaten van de OV-Klantenbarometer 2019.

Delen via