Eric Romein: Zonder CROW zou ik mijn werk niet kunnen doen

22-03-2019

EricCROW probeert haar dienstverbetering te verbeteren en klanten en relaties beter te leren kennen door een nieuwe rubriek: “de klant aan het woord”. Door een klant of relatie antwoord te laten geven op een aantal vragen krijgen we meer inzichten en meer binding met ons publiek. Deze keer is het woord aan Eric Romein.

Eric Romein is Senior Civiel Engineer bij Ingenieursbureau Amsterdam en werkt hier al 27 jaar. Ingenieursbureau Amsterdam is een van de grotere gebruikers van CROW-producten, waaronder de RAW  besteksystematiek. We zijn dan ook blij om Eric als eerste te mogen begroeten. Eric heeft voor ons zes vragen uitgebreid beantwoord.

1.    Waar ken je CROW van?
Ik ken CROW vanaf 1994 toen ik begon met bestekken schrijven. Dit begon met het toepassen van de RAW-besteksystematiek. Ook nu ben ik nog steeds gebruiker van deze systematiek en een soort vraagbaak op RAW-gebied binnen Ingenieursbureau Amsterdam. Ook ben ik, zij het in mindere mate, betrokken bij het toepassen van UAV-GC. Het betreft dan vaak het toepassen van RAW-hoofdstukken in UAV-GC. En ik ben betrokken bij de registratie en afronding van de RAW-bestekken en heb daardoor veel contact met de afdracht afdeling van CROW.  

2.    Maak de volgende zin af: Zonder CROW zou ik ….
Mijn werk niet goed kunnen doen. Niet alleen door RAW, maar ook vanwege de diverse publicaties die ik als naslagwerk gebruik voor grond en milieuaspecten, zoals CROW 400.
 
3.    Hoe kan CROW jouw leven nog makkelijker maken?
Ik ervaar het nu al als redelijk gemakkelijk. Ik zou zelf nog een abonnement op de CROW Kennisbank willen hebben, zodat ik toegang heb tot de publicaties die ik nodig heb. Ik heb dan toegang tot up-to-date informatie.
 
4.    Aan wie en waarom zou je CROW aanbevelen?
Aan de engineers. Voor wanneer zij een bestek maken en nadenken over hoe zij een werk willen maken. Hun eigen beeld kunnen ze dan toetsen aan de RAW-besteksystematiek. Ook helpt het hen bij het inzicht in materialen. Voor dit inzicht zijn de producten van CROW een snelle en makkelijke manier om praktijkkennis op te doen.
 
5.    Het beste product/dienst van CROW ooit is …, omdat…
Dat de publicaties digitaal beschikbaar zijn. Hierdoor beschik je over de laatste versie en gaat het zoeken sneller. Nieuwe medewerkers maak ik attent op het brede aanbod van CROW-cursussen.
 
6.    Het leukste contact met CROW had ik met …, omdat …  
En heb ik nog steeds met “De dames van de registratie”. Didi was een van de eerste contacten met CROW. Door de goede wisselwerking in de RAW-registratie en de “inhaalslag” die enige tijd geleden is gemaakt, is er een klik.  
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht
Abonneer
 Security code
Mét CROW  onzichtbaar goed geregeld
Scroll naar boven