Klantwaardering

Trends in klantwaardering

Ontwikkeling resultaten OV-Klantenbarometer

Omdat de jaarlijkse OV-Klantenbarometer in 2016 al voor de zestiende keer is gehouden, kan een langjarige trend in beeld gebracht worden: het algemeen oordeel over het regionale openbaar vervoer wordt steeds hoger. De score is gestegen van een 6,8 in 2002 naar een 7,6 in 2016. Het aandeel onderzoeksgebieden dat gemiddeld een 7,0 of lager scoort, is in de periode van zestien jaar gezakt van 30 tot bijna nul procent. Andersom is het aandeel onderzoeksgebieden dat een 7,7 of hoger scoort, spectaculair gestegen van nul naar 40 procent. Het is evident dat de aanbestedingsverplichting via de band van programma’s van eisen heeft geleid tot kwaliteitsverbeteringen in het aanbod van vervoerbedrijven.

De rangschikking van de onderzoeksgebieden volgens de OV-Klantenbarometer 2016 zijn zichtbaar in deze tabel.

Staat van het ov
Scroll naar boven