Deze website gebruikt cookies om onder andere bezoekerstatistieken te meten via Google Analytics en om content via sociale media te tonen en te delen.
Meer informatie
Melding sluiten
CROW Academie: Alle cursussen gaan zo veel mogelijk online door.
Meer informatie
winkelmand
(0)
Zoeken
Zoek in gehele site
Zoek in publicaties
Zoek in online kennis en tools
Zoek in cursussen en opleidingen
Zoek in bijeenkomsten en congressen
Zoek in bibliotheek Verkeer en Vervoer
Over CROW
Inloggen
Thema's
Aanbesteden
Arbo en veiligheid
Assetmanagement
Informatiemanagement
Collectief vervoer
Contracteren
Fiets en voetganger
Gladheidsbestrijding
Groen
Infratechniek
Management openbare ruimte
Milieu
Mobiliteit
Parkeren
Projectmanagement
Verkeersmaatregelen
Verkeersmanagement
Wegbeheer en wegonderhoud
Wegontwerp
Kennis
Organisatieabonnement
Cursussen
Openbare registers
Community's
Agenda
Ondersteuning
Helpdesk
Handleidingen en instructievideo's
Online Kennismodules
Veelgestelde vragen thema's
Veelgestelde vragen klantenservice
Onderhoud- en storingsinformatie
Menu openen
Thema's
Blog
Kennis
Cursussen
Community's
Agenda
Ondersteuning
Over CROW
Inloggen
Home
/
Publicaties
/
Barrièrewerking van lijninfrastructuur
Terug naar het overzicht
Barrièrewerking van lijninfrastructuur
Productgroep:
Drukwerk / Publicatie
Soort:
Eenmalige aanschaf
Datum uitgifte:
23-09-2011
Aantal pagina's:
96
Druk:
1
ISBN:
978 90 6628 584 2
Artikelnummer:
299
Thema:
Binnen de bebouwde kom, Buiten de bebouwde kom
€ 61,00
excl. 9% btw
Bestellen
Omschrijving
Deze publicatie gaat over barrières van lijninfrastructuur voor langzaam verkeer. U leest meer over de mate van barrièrewerking en de mogelijkheden om barrièrewerking te voorkomen, te verminderen of weg te nemen. De publicatie richt zich hoofdzakelijk op de grootschalige lijninfrastructuur: wegen, spoorwegen en waterwegen.
Erratum
Inhoudsopgave
Samenvatting
Inleiding
1 De barrièreproblematiek
1.1 Verkeerskundige en ruimtelijke ontwikkelingen
1.2 Spanningsveld tussen netwerken
1.3 Beleid
1.3.1 Nota Mobiliteit
1.3.2 CROW-publicatie 127
1.3.3 Opheffen van overwegen
1.4 In de praktijk
2 Oorzaken en gevolgen van barrièrewerking
2.1 Oorzaken van barrièrewerking
2.1.1 Infrastructurele ontwikkelingen
2.1.2 Ruimtelijke ontwikkelingen
2.2 Gevolgen van barrièrewerking
2.3 Barrièrewerking is deels subjectief en individueel
3 Verkeerveiligheidsbeleid en barrières
3.1 Wegencategorisering
3.2 Vergroten van barrièrewerking
3.3 Verbeteren veiligheid overwegen
3.3.1 Opheffen van overwegen
3.3.2 Derde Kadernota Railveiligheid
4 Typen infrastructurele barrières, checklist en afwegingsschema
4.1 Indeling in typen barrières
4.2 Grootste barrières
4.3 Checklist en afwegingsschema voor infrastructurele barrières
5 Mate van barrièrewerking
5.1 Passagebehoefte
5.2 Doorsnijding van routes
5.2.1 Voorkomen barrièrewerking voor utilitair en recreatief langzaam verkeer
5.2.2 Een goede routing vormt de basis
5.3 Passeerbaarheid
5.3.1 Maaswijdte
5.3.2 Omwegfactor
5.3.3 Oversteekbaarheid
6 Voorkomen en oplossen van barrières
6.1 Samenhangend netwerk
6.2 Opheffen of wegnemen barrière
6.2.1 Aspecten van invloed op de oplossing
6.2.2 Afwaarderen of opheffen functie
6.2.3 Opheffen
6.3 Ondertunnelen of overbruggen
6.3.1 Voor- en nadelen
6.3.2 Kruisend langzaam verkeer liefst op maaiveldniveau
6.3.3 Meervoudig gebruik
6.4 Passage van wegen
6.4.1 Fiets- en voetgangersvriendelijke maatregelen bij verkeersregelinstallaties
6.4.2 Fiets- en voetgangersvriendelijke kruispuntvormen
6.4.3 Voetgangersvriendelijke kruising van wegen
6.4.4 Specifieke kruisingen
6.5 Passage van spoorwegen
6.5.1 Spoorwegovergang
6.5.2 Trambaanpassage
6.6 Passage van waterwegen
6.7 Handreikingen voor voorkomen barrières
6.8 Handreikingen voor verzachten van barrières
7 Betrokken actoren
7.1 Overheid
7.2 Belangenorganisaties en gebruikers langzaamverkeersnetwerk
7.3 Procedures
Literatuur en websites
Scroll naar boven