Het Dashboard deur tot deur bevat ov-data die inzicht geven in de kwaliteit van de hele ov-keten. Met deze data kan de kwaliteit van de ov-keten worden gemonitord.
Het Dashboard deur tot deur is een signaleringsinstrument (monitoring en benchmarking) dat aan de hand van ov-data de kwaliteit van de hele ov-keten inzichtelijk maakt. Met deze data kunnen overheden de kwaliteit van de ov-keten monitoren en verbeteren. Via de informatie over gemak en beleving wordt inzichtelijk of reizigers de reis ook beter gaan waarderen.
Het Dashboard deur tot deur levert unieke informatie over de kwaliteit van de deur-tot-deur-reis (de hele ov-keten). Tot nu toe was ov-data beperkt tot informatie over de prestatie van één organisatie of een deel van de reis. Juist op de raakvlakken tussen landsdelen liggen verbeterpunten.
Dit dashboard geeft onder andere informatie over de geplande reizen, de realisatie (is een aansluiting gehaald?), ketenvoorzieningen, beleving en first and last mile. Het dashboard signaleert verbeterpunten en monitort op systeemniveau aan de hand van vijf thema’s:
Meer weten over het Dashboard deur tot deur? Meer informatie vindt u hier.