Veelgestelde vragen Kennisbank

De CROW Kennisbank geeft toegang tot de kennis in onze Online Kennismodules. Als u een of meerdere Online Kennismodules afneemt, dan kunt u direct inloggen. Meer informatie over Online Kennismodules. De Kennisbank is, voor abonnees én niet-abonnees, volledig doorzoekbaar. U hoeft pas in te loggen als u doorklikt naar detailinformatie. Veelgestelde vragen rond de Kennisbank worden hier voor u beantwoord.

1. Technisch

1.1 Het lukt me niet om verbinding te krijgen met de kennisbank. Hoe kan ik dat oplossen?

Hierbij zijn een aantal zaken van belang die u kunt controleren:

  • Heeft u wel kunnen inloggen in de ‘Mijn crow’-omgeving? Zo niet: bel dan de klantenservice;
  • Verwijder de geschiedenis van uw browser of log in met een andere browser. Vaak is dan het probleem opgelost.

1.2 Als u de klantenservice belt of mailt houd dan de volgende gegevens bij de hand:

  • De internet browser waarmee u werkt;
  • Het apparaat waarmee u werkt (pc, laptop, tablet, telefoon);
  • Waar u werkzaam bent (thuis, kantoor);
  • Hoe u toegang heeft gezocht (vast netwerk of wifi);
  • Een schermafdruk (van de foutmelding) en mail dit aan de klantenservice.

1.3 Ik zie een afbeelding niet.

Meld dit altijd bij de klantenservice, wij gaan dit voor u oplossen.

1.4 Een bepaalde module geeft de melding ‘geen toegang’ terwijl ik wel toegang zou moeten hebben.

  • Controleer of u als de juiste klant bent ingelogd. Als er bovenin het scherm ‘gastgebruiker’ staat, dan kunt het beste de geschiedenis van de browser verwijderen en opnieuw inloggen in de kennisbank;
  • Heeft u via het werk IP-toegang en werkt u die dag thuis? Dan kan het zijn dat u een ander IP-adres heeft en het systeem u niet herkent als klant. Dit kan ook gebeuren bij een Citrix-omgeving;
  • Bel in ieder geval de klantenservice en vraag of de abonnementsgegevens juist zijn.


2. Gebruik/functionaliteit

2.1 Waar vind ik algemene uitleg over het gebruik van de kennisbank?

In de instructiefilmpjes en in de handleiding.

2.2 Hoe maak ik een favoriete pagina aan?

Als u een paragraaf bekijkt en u wilt deze bewaren en vaker gebruiken dan kunt u hiervan een favoriet maken. Hierdoor hoeft u niet steeds opnieuw naar deze informatie te zoeken, maar kunt u snel via de favorieten bij de voor u relevante informatie.

2.3 Hoe gebruik ik een dossier?

U kunt een dossier aanmaken en delen met anderen binnen uw organisatie. Hierover staat meer in het instructiefilmpje en de handleiding.

3. Zoeken

3.1 Waarom wordt er gewerkt met thema’s én kennismodules?

Naast het werken met een inhoudsopgave van kennismodules en uitgaven biedt de kennisbank nu ook een verfijning van zoekresultaten op thema en subthema. Dit is een extra optie voor klanten die graag hun zoekresultaat willen verfijnen op onderwerp.

3.2 Waar kan ik zoeken?

U kunt een willekeurig woord intypen in het zoekveld (eventueel met hulp van de getoonde woordenlijst). Daarnaast kunt u gebruik maken van uitgebreid zoeken. Voor extra hulp kunt u het instructiefilmpje bekijken voor tips.

3.3 Wat staat er in de kennisbank?

De kennisbank bevat kennis en informatie van CROW. Dit kunnen de papieren uitgaven van CROW zijn die we hebben gedigitaliseerd. Daarnaast is er veel anderssoortige informatie opgenomen, zoals schema’s, klikbare afbeeldingen en 3D-animaties.

3.4 Kan ik binnen een module zoeken?

U kunt alleen bij ‘uitgebreid zoeken’ zoeken op criteria binnen de kennismodules Onkruid & Verharding en binnen Flora & Fauna. U kunt wel achteraf de zoekresultaten verfijnen op kennismodule.

3.5 Kan ik op bladzijdenummer zoeken?

Nee, de papieren uitgave is digitaal niet genummerd.

3.6 Kan ik op publicatietitel en -nummer zoeken?

Ja, via uitgebreid zoeken kunt u zowel op publicatietitel als op publicatienummer zoeken.

4. Inhoudelijk

4.1 Ik heb een inhoudelijke vraag

Deze kunt u stellen bij de vakinhoudelijke helpdesk.

5. Opmerkingen

5.1 Ik heb een fout ontdekt in de kennisbank. Hoe kan ik dat melden?

Hiervoor kunt u gebruik maken van de reageerknop.

5.2 Ik heb suggesties voor de kennisbank en wat ik als klant prettig zou vinden. Hoe kan ik dat melden?

Hiervoor kunt u gebruik maken van de reageerknop.

Klantenservice
ma. t/m vr. van 8.30 tot 17.00 uur
Praktische kennis direct toepasbaar
Scroll naar boven