Deze website gebruikt cookies om onder andere bezoekerstatistieken te meten via Google Analytics en om content via sociale media te tonen en te delen.
Meer informatie
Melding sluiten
CROW Academie: Alle cursussen gaan zo veel mogelijk online door.
Meer informatie
winkelmand
(0)
Zoeken
Zoek in gehele site
Zoek in publicaties
Zoek in online kennis en tools
Zoek in cursussen en opleidingen
Zoek in bijeenkomsten en congressen
Zoek in bibliotheek Verkeer en Vervoer
Over CROW
Inloggen
Thema's
Aanbesteden
Arbo en veiligheid
Assetmanagement
Informatiemanagement
Collectief vervoer
Contracteren
Fiets en voetganger
Gladheidsbestrijding
Groen
Infratechniek
Management openbare ruimte
Milieu
Mobiliteit
Parkeren
Projectmanagement
Verkeersmaatregelen
Verkeersmanagement
Wegbeheer en wegonderhoud
Wegontwerp
Kennis
Organisatieabonnement
Cursussen
Openbare registers
Community's
Agenda
Ondersteuning
Helpdesk
Handleidingen en instructievideo's
Online Kennismodules
Veelgestelde vragen thema's
Veelgestelde vragen klantenservice
Onderhoud- en storingsinformatie
Menu openen
Thema's
Blog
Kennis
Cursussen
Community's
Agenda
Ondersteuning
Over CROW
Inloggen
Home
/
Kennis
/
Bibliotheek
/
Kennisdocumenten
/
OV-Klantenbarometer 2020 eerste kwartaal
Terug naar het overzicht
OV-Klantenbarometer 2020 eerste kwartaal
Datum:
01-12-2020
Onderwerp(en):
Collectief Vervoer
,
Klant & Kwaliteit
De uitbraak van het coronavirus heeft ervoor gezorgd dat in 2020 maar een klein deel van het OV-Klantenbarometeronderzoek kon worden uitgevoerd. Daarom zijn de resultaten uit het eerste kwartaal vergeleken met die in dezelfde perioden in 2019 en 2018. Algemene conclusie: het klantoordeel is verder gestegen.
Bekijk document
Omschrijving
Op 12 maart 2020 is het OV-Klantenbarometeronderzoek stilgelegd. Dit was nodig voor de veiligheid van reizigers en enquêteurs. Bovendien mocht het openbaar vervoer alleen nog voor noodzakelijke reizen worden gebruikt. Het gevolg was een terugval van het aantal reizigers in april met 85 procent. De hoop om later in het jaar het onderzoek te kunnen hervatten, bleek ijdel.
De 22.000 vragenlijsten die in de eerste twaalf weken van 2020 zijn ingevuld waren minder dan 20 procent van het aantal dat nodig is om betrouwbare uitspraken te doen op concessieniveau. Maar de oogst was wel voldoende voor cijfers op het niveau van de ov-autoriteiten, vervoerders en de verschillende modaliteiten. Uitzonderingen zijn Zeeland en de veerdiensten.
In het onderzoeksrapport zijn de resultaten van het eerste kwartaal van 2020 vergeleken met die uit het eerste kwartaal van 2018 en van 2019. In enkele onderzoeksgebieden is niet gemeten omdat dit stond gepland na 12 maart. Dat valt binnen de afspraken omtrent steekproeftrekking in de OV- Klantenbarometer.
Lees ook het bericht over de rapportage:
Nieuwe elektrische bussen scoren hoog in klantwaardering
.
Scroll naar boven