Happy staff, happy leaders, happy customers

Als we iets geleerd hebben van onze Nederlandse OV-Klantenbarometer de afgelopen jaren, dan is het wel dat de beleving van de klant van enorm groot belang is. Op tijd rijden is een basisbehoefte, maar klanttevredenheid bereik je door de menselijke factor toe te voegen aan het openbaar vervoer. Een chauffeur die je extra informatie geeft als er vertraging is, een conducteur die goedemorgen zegt als je in de trein stapt. Een van de allereerste sessies op het UITP Wereldcongres ging over dit onderwerp.
 
  • Ook internationaal heeft men het belang van klantbeleving onderkend. Een belangrijk deel van klanttevredenheid ligt bij gemotiveerd personeel. En gemotiveerd personeel krijg je als de menselijke factor in de hele organisatie is terug te vinden: van directie tot chauffeurs. Grote OV-bedrijven zoals SMRT (Singapore), Keolis, NS en RATP hebben in Stockholm een presentatie gegeven over hoe zij de vertaalslag maken blije klanten.
    artikel

    Klik hier voor de presentaties
Klantenservice
ma. t/m vr. van 8.30 tot 17.00 uur
Mét CROW onzichtbaar goed geregeld
Scroll naar boven