Benchmark Vervoerwijzekeuze supermarktbezoekers - 2010

 
  • Centrale vraagstelling in dit onderzoek was: Aan welke knoppen kunnen we als beleidsmakers draaien om het aandeel fiets in het winkelbezoek te vergroten?.

    Zo werd verondersteld dat een verhoging van het fietsaandeel in de modal split van winkelbezoek een effect zou kunnen hebben op de versterking van buurtcentra. Niet alleen door een verbeterde fietsinfrastructuur en verbeterde fietsvoorzieningen zouden we dat aandeel kunnen vergroten, maar ook door een verbeterde kwaliteit van de branchering, het productengamma, de uitstraling, ruimte etc. van de buurtwinkelcentra zelf.

    De volgende hypothesen zijn in het onderzoek onderzocht:

    1. Een deel van de winkelende supermarktbezoeker kiest beargumenteerd welke vervoerwijze wordt gebruikt en is daar mogelijk bij te beïnvloeden.
    2. De keuze van de consument voor de fiets leidt tot een geringere afstand dan de keuze voor de auto.
    3. De winkeliers van buurtcentra kunnen de concurrentiepositie van hun centrum actief versterken met ondersteuning van de lokale overheid.
Klantenservice
ma. t/m vr. van 8.30 tot 17.00 uur
Mét CROW onzichtbaar goed geregeld
Scroll naar boven