Deze website maakt gebruik van cookies. Met functionele- en analytische cookies zorgen we er voor dat website goed werkt en verbeteren wij onze websites. Ook plaatsen we marketing cookies om je van persoonlijke content te voorzien. Wil je dit niet? Kies dan voor weigeren, we plaatsen dan alleen functionele en analytische cookies. Meer informatie.

Digi-dinsdag: hoe krijg je je basis op orde?

28-06-2021
Lotte Bekendam
Lotte Bekendam, kenniswerker Informatiemanagement
 

Een mooie eerste stap bij het op orde krijgen van je informatiemanagement is de basis op orde krijgen. Maar… hoe krijg je je basis op orde als gemeente? En waar moet je beginnen? Op 15 juni 2021 tijdens de eerste digi-dinsdag in de reeks van drie, stonden we stil bij deze vragen. 

Jan-Pieter Eelants van CROW ging in op het thema Informatiemanagement voor de Openbare Ruimte en Infrastructuur, met daarbij ook een toelichting op de Routekaart BIM Gemeenten. Vervolgens liet Rolf Jonker van de gemeente Rotterdam de groep zien aan de hand van diverse voorbeelden dat de basis op orde krijgen niet perse één vast startpunt heeft maar dat er meerder invalshoeken mogelijk zijn. Dit is natuurlijk afhankelijk van meerdere factoren.

Online werken

Tijdens de bijeenkomst was er veel belangstelling vanuit verschillende gemeenten uit de regio Midden/Oost Nederland. We zien ook dat de lijnen van regio’s vervagen door het online werken en het bereik van de bijeenkomst groter wordt. Ook vanuit gemeente Helmond en Steenbergen was er animo voor dit onderwerp.

De digi-dinsdagen zijn een initiatief vanuit het BIM Gemeente Programma en wordt georganiseerd door het Platform BIM Oost/Midden Nederland. Hierbij zijn verschillende partijen betrokken om gezamenlijk met en van elkaar te leren als het gaat om BIM. Tijdens deze bijeenkomsten wordt op een laagdrempelige manier informatie uitgewisseld. De onderwerpen van de digi-dinsdagen worden bedacht door het kernteam van het platform waar vertegenwoordigers in zitten van zowel gemeenten als marktpartijen.

Uitvraag van informatiebehoefte

De volgende digi-dinsdag in de reeks staat gepland op 7 september 2021. Het thema van deze bijeenkomst is: De uitvraag van informatiebehoefte. Hierbij bekijken we de uitvraag vanuit zowel opdrachtgevers als opdrachtnemersperspectief. Bij Roelofs maken ze bijvoorbeeld gebruik van de BIM Basis Infra, een mooi hulpmiddel om voorafgaand een project informatie uit te vragen. Tijdens de bijeenkomst vertellen zij hier meer over. Daarnaast komt er ook een spreker vanuit opdrachtgeversperspectief zijn/haar verhaal vertellen. Klik hier om je aan te melden.

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht
Abonneer
 Security code
Scroll naar boven