Deze website maakt gebruik van cookies. Met functionele- en analytische cookies zorgen we er voor dat website goed werkt en verbeteren wij onze websites. Ook plaatsen we marketing cookies om je van persoonlijke content te voorzien. Wil je dit niet? Kies dan voor weigeren, we plaatsen dan alleen functionele en analytische cookies. Meer informatie.

Beter registreren van meldingen openbare ruimte

  • Datum: 11-10-2021
  • Duur: 13.00 uur - 14.30 uur
  • Locatie: online
  • Productgroep: Congres
  • Soort: Gratis

Weet je dat alle gemeenten in Nederland gezamenlijk jaarlijks meer dan 3 miljoen meldingen over de openbare ruimte binnenkrijgen? Toch heeft iedere gemeente nog steeds moeite om bij de aanname van de melding de juiste gegevens boven tafel te krijgen. Daardoor wordt niet duidelijk wat het probleem precies is, en komt de melding ook lang niet altijd bij de juist afdeling terecht die het probleem moet oplossen. Op deze bijeenkomst bespreken we hoe we hoe dit beter kan.
 

 
Gratis
U kunt zich via deze pagina inschrijven.
  • Wij denken dat de meldingenregistratie enorm verbeterd kan worden als bij de aanname van de melding beter wordt doorgevraagd. Met een paar slimme controlevragen is meteen te achterhalen wat het probleem precies is, waardoor de melding direct bij de juiste afhandelaar terecht komt en deze het naar tevredenheid kan oplossen. Ander groot voordeel is dat de gemeente de melding van begin tot eind netjes kan registreren waardoor veel meer inzicht ontstaat in het soort meldingen, de oorzaken, de gevolgen voor de burger, en hoe meldingen zo mogelijk zijn te voorkomen.
     
    Op deze bijeenkomst bespreken we een projectplan om een set van slimme controlevragen te ontwikkelen die ingebouwd kunnen worden in de diverse gebruiksvriendelijke interfaces die in de markt zijn voor de registratie van meldingen. Hierdoor kunnen meldingen veel makkelijker volgens de reeds bestaande meldingensystematiek BOR-Meld worden geregistreerd.
     
    Zowel gemeenten als softwareontwikkelaars zijn van harte uitgenodigd om op deze bijeenkomst mee te denken of hiermee de gebruikersinterfaces en de meldingenregistratie verbeterd kan worden.
     
  • 13.00 Welkom en opening
    13.10 Toelichting projectplan
    13.30 Vragen en discussie
    14.00 Conclusies t.a.v. draagvlak voor projectplan
    14.15 Vervolgstappen
    14.30 Afsluiting
     
Scroll naar boven