Reisgedrag effectief beïnvloeden: Gids voor sociale marketing en mobiliteit

  • Productgroep:Download / Publicatie
  • Soort:Gratis uitgave
  • Vakgebied(en):Verkeer en Vervoer
  • Auteur:Friso Metz, KpVV
  • Datum uitgifte:25 apr 2012
  • Druk:1
  • Artikelnummer:K-D13259

Sociale marketing is een techniek om op gestructureerde wijze toe te werken naar gedragsverandering bij een specifieke doelgroep. Daarmee leidt sociale marketing naar antwoorden op de vraag "We willen gedrag beïnvloeden maar hoe pak je dat aan?".

Prijs per stuk: Gratis

Deze KpVV-publicatie bundelt de blogberichten over sociale marketing op het KpVV-weblog reisgedrag. Op heldere wijze zet de gids uiteen wat sociale marketing is, hoe je doelgroepen kunt selecteren, hoe je marketingtechnieken kunt inzetten en hoe je mensen kunt bewegen om hun gedrag aan te passen. De gids bevat een stappenplan, een overzicht van segmentatiemethoden en een uitgewerkte praktijkcase uit de Engelse stad Worcester.