Isala kliniek: verbeteren vervoer door Taxi-informatiepunt en afstemming

  • Productgroep:Download / Praktijkvoorbeeld
  • Soort:Gratis uitgave
  • Vakgebied(en):Verkeer en Vervoer
  • Auteur:Marcel Slotema, Forseti
  • Datum uitgifte:12 feb 2012
  • Druk:1
  • Artikelnummer:K-D12968

Beschrijving

De Isala kliniek is betrokken bij twee projecten die leiden tot een betere kwaliteit van het vervoer van en naar de ziekenhuizen. Bij de hoofdingang van twee ziekenhuizen in Zwolle (Isala klinieken) zijn in oktober van 2011 taxi-informatiepunten gerealiseerd, die een dubbele functie hebben. Afspraken zijn gemaakt over meer voorlichting aan patiënten over de regelgeving van het taxivervoer voor dialysepatiënten in het algemeen, informatie aan chauffeurs over de dialysebehandeling en de gevolgen hiervan, een telefoontje voor aankomst over de te verwachten ophaaltijd en patiënten voorzien van goede klachteninformatie. Door betere communicatie en meer kennis is het begrip aan weerszijden toegenomen. De klanttevredenheid is gestegen.

Dit is een van de 11 factsheets van voorbeelden van samenwerking op het gebied van doelgroepenvervoer, als bijlage opgenomen in de Eindrapportage, Samenwerking op het gebied van doelgroepenvervoer.

Doel en doelgroepen

Deze service geldt voor verzekerden van Zilveren Kruis Achmea en voor mensen die gebruikmaken van Wmo-vervoer Zwolle en Regiotaxi Noordwest-Overijssel en Salland. Door deze service kunnen vervoerders en opdrachtgevers de dienstverlening naar klanten nog beter afstemmen en verbeteren, wordt de receptie in het ziekenhuis ontlast en verloopt de terugreis voor de reiziger soepel.

Meer informatie

Richard Kooiman
(medisch maatschappelijk werker - Isala)
Telefoonnummer: 038 424 50 00

Guy Hermans - KpVV
E-mail guy.hermans@kpvv.nl