10 apr 2012 CROW introduceert onlinecollectie Werk & Veiligheid

Veiligheidsrichtlijnen altijd en overal toegankelijk Bij bouwprojecten is aandacht voor milieu en arbeidsomstandigheden belangrijk. Verschillende CROW-publicaties bieden hiervoor veiligheidsrichtlijnen. Met hulp van deze kennis kan de professional zorgvuldig werken – ook in gevaarlijke situaties. CROW heeft om die reden de online Collectie Werk & Veiligheid ontwikkeld. Actuele kennis op het gebied van veiligheidsrichtlijnen is vanaf heden overal én altijd beschikbaar.

Eind 2011 heeft CROW de eerste onlinecollectie geïntroduceerd: de Collectie Wegontwerp. Zestig CROW-publicaties op het gebied van wegontwerp waren voor het eerst online toegankelijk. Nu is de volgende collectie aan de beurt: de Collectie Werk & Veiligheid, bestaande uit diverse publicaties op het gebied van veilig en gezond werken.

De onlinecollectie Werk & Veiligheid is gebaseerd op:

• Werken in of met verontreinigde grond (publicatie 132) inclusief werkmodules en berekeningsprogramma T- & F-klasse;
  • Graafschade voorkomen aan kabels en leidingen (publicatie 250) inclusief hulpdocumenten;
  • Kabels en leidingen in verontreinigde bodem (publicatie 307) inclusief stroomschema;
  • Kabels en leidingen rond wateren en waterkeringen (publicatie 308) inclusief checklist;
  • Mechanisch aanbrengen elementenverharding (publicatie 282).

24 uur per dag beschikbaar
De ontwikkeling van onlinecollecties past in de trend van flexwerken en de volledig digitale kantooromgeving. Met de onlinecollectie Werk & Veiligheid heeft een klant immers alle informatie compleet doorzoekbaar op eigen computer of laptop. Dus ook op een eventuele projectlocatie, waardoor belangrijke beslissingen snel genomen kunnen worden.
Meer informatie over de collectie is te vinden op de website: www.crow.nl/collecties.

CROW is het nationale kennisplatform voor infrastructuur, verkeer, vervoer en openbare ruimte. Een not-for-profitorganisatie waarin overheid en bedrijfsleven samenwerken aan het ontwikkelen, verspreiden en beheren van praktisch toepasbare kennis voor beleidsvoorbereiding, planning, ontwerp, aanleg, beheer en onderhoud.