CROW ProContract - Veelgestelde vragen

Op deze pagina leest u veelgestelde vragen over CROW ProContract en de antwoorden daarop.

1. Onze organisatie heeft nog geen CROW ProContract-overeenkomst , maar onze organisatie maakt al wel gebruik van CROW ProContract. Wat is de meerwaarde van het aangaan van een CROW ProContract- overeenkomst ?

Als uw organisatie een CROW ProContract overeenkomst heeft met CROW hebben u en uw collega’s  inzage in  de CROW Basisspecificaties (RAW, hybride en GC). Daarnaast kunnen jullie vanuit CROW ProContract projecten registreren, voor afdrachten, in onze CROW Registratie module.

2. Waarom zie ik meerdere CROW ProContract licenties bij ‘licenties’ staan in ‘Mijn CROW’? Hoe weet ik in dat geval of ik de juiste CROW ProContract licentie met de juiste rechten opstart?
 
Als u door diverse organisaties bent toegevoegd als gebruiker (u werkt bijvoorbeeld bij een adviesbureau en werkt aan diverse projecten voor verschillende opdrachtgevers) ziet u meerdere CROW ProContract licenties. U kunt willekeurig een van de ProContract licenties kiezen om te openen. Binnen CROW ProContract ziet u hoe dan ook alle projecten waar u bij toegang tot heeft en kunt u het project kiezen waaraan u wilt werken.  
 
3. Hoe geef ik medewerkers van mijn organisatie toegang tot CROW ProContract met de juiste rechten?
 
Het toevoegen van medewerkers aan het organisatieabonnement is voorbehouden aan de licentiebeheerder van uw organisatie. Hij/zij kan dit op twee manieren doen:
 

  • Binnen de mijn CROW-account van de licentiebeheerder via ‘Beheer licenties’
    De beheerder vult het e-mail adres in de van de persoon die toegang moet hebben en wijst de juiste rechten toe.
  • In CROW ProContract (zie vraag 4)
 
 
4. Hoe kan ik projectleden toevoegen aan mijn project?
 
U opent het betreffende project. Rechts bovenaan naast “projectinstellingen” klikt u op het icoontje in de vorm van een tandwiel. In het groene dropdown menu klikt u op “beheer gebruikers”. Nu kunt u projectleden toevoegen en hen de juiste rechten in  het project toekennen.
 
5. Worden de projectleden die ik toevoeg aan mijn projecten geïnformeerd dat zij toegevoegd zijn aan mijn project?
 
Alleen projectleden die nog geen licentie of abonnement hebben op CROW ProContract . ontvangen een geautomatiseerd berichtwaarin wordt aangegeven dat aan hem of haar online een licentie is toegewezen met de naam van het abonnement.
 
U zult zelf aan de betreffende persoon moeten bevestigendat hij/zij is toegevoegd aan uw project en wat de naam is van het project.
 
6. Hoe kan ik mijn Project registreren?
 
U opent het betreffende project. Rechts bovenaan naast “projectinstellingen” klikt u op het icoontje in de vorm van een tandwiel. In het groene dropdown menu klikt u op “Registreer Project”. U kunt het project nu via CROW ProContract registreren in de CROW registratie module.
 
7. Vanuit CROW ProContract wil ik mijn project voor afdrachten registreren in de CROW Registratiemodule. Ik krijg de melding dat mijn organisatie nog geen CROW ProContract- overeenkomst heeft ondertekend met CROW en dat ik daarom niet kan registreren. Onze organisatie heeft echter wel degelijk een CROW ProContract-overeenkomst met CROW getekend.
 
Neemt u contact op met de afdeling Klantenservice op telefoonnummer 0318 – 69 53 15 om dit te controleren en eventueel te wijzigen.
 
8. Ik heb mijn project via CROW ProContract voor afdrachten geregistreerd in de CROW Registratiemodule. Kan ik de status van de afdracht in CROW ProContract volgen?
 
Vanuit CROW ProContract of vanuit ‘Mijn CROW’ kunt u de CROW registratiemodule starten. Hier kunt u de voortgang van uw registratie volgen. 
 
9. Ik heb mijn project via CROW ProContract voor afdrachten geregistreerd in de CROW Registratiemodule, maar ik moet voor dit project nog een bestek schrijven in de bestekschrijfsoftware (IBIS, Bakker en Spees). Hoe voorkom ik een dubbele registratie in de CROW Registratiemodule?
 
Als het project via CROW ProContract in de CROW registratiemodule is geregistreerd is het niet meer mogelijk om het project te registreren via de bestekschrijfsoftware.
 
Om het bestek vrij te geven kunt u de ontgrendelcode gebruiken die in het project in CROW ProContract staat of in de registratie in de CROW registratie module. 
 
10. Ik probeer de CROW Basisspecificaties 2015 vanuit mijn project te openen. Waarom krijg ik de melding dat ik geen toegang heb?
 
U krijgt toegang tot CROW ProContract database nadat u uw project in CROW ProContract heeft aangemaakt en vervolgens dit project heeft geregistreerd in de CROW Registratiemodule.
 
U vind de registratie functie in CROW ProContract onder het menu ‘projectinstellingen’. Om te kunnen registreren moet u wel door uw organisatie geautoriseerd zijn om te mogen registreren.

11. Wanneer ik het contracteringskompas open, dan wordt deze niet goed weergegeven. Wat is er aan de hand?

Wanneer u werkt in Microsoft Internet explorer kan er een verstoring optreden door de instelling van de compatabiliteitsweergave. Lees hoe u dit kunt oplossen.
 

Heeft u een andere vraag?

Staat uw vraag er niet bij? Onze klantenservice helpt u graag verder op telefoonnummer 0318 – 69 53 15